Internethandel

Alt fyrværkeri til forbrugere skal være CE-mærket.

En CE-godkendelse udstedes af et bemyndiget organ, der er udpeget af EU-Kommissionen og fabrikantens kvalitetsstyringssystem overvåges ligeledes af et bemyndiget organ.

P.t. er der 15 bemyndigede organer på EU-plan.

Brancheforeningen advarer imod at købe via udenlandske Internet-butikker.

​For at indføre fyrværkeri kræves en virksomhedsgodkendelse fra Sikkerhedsstyrelsen også selvom om fyrværkeriet er CE-mærket.

Køber du fra en udenlandsk Internetbutik forsendes artiklerne ofte i neutral emballering – dvs. både chauffører og medarbejdere i terminaler – udsættes for en fare, de ikke kender til. Og du risikerer selv en massiv bøde.